Friday, July 24, 2015

Hala Tuju

I am seriously thinking about changing my career.
Nak yang high-income.

Orang kata nanti tak ada 'life'
Aku pun cakap macam tu sekarang.

Tapi... If I stay like this, aku lagi la tak ada apa2.

Not have my own little family yet.
My career now is just a 'kuli'

I have no achievement yet.
I want one! Life or career wise.

If ditakdirkan aku yang super cerewet ni alone, I must have a really strong financial for my old days.

Dan aku yang tak pernah2 bekira pasal duit ini sekarang dah terpikir.

Takpe, aku akan try mintak ape2 jawatan dulu.
Company besar. Tak dapat, then have no other choice than helpdesk.
Then try lagi apply yg best.

Huwarghhh!!
Pening ah pikir pasal ni.
Aku ready nak travel jauh for this aim.

You want to gain something, you must lose something.
And Im ready to lose my 'enjoy' time to have something bigger.
I am ready.

But!

If aku kahwen dulu sebelum teruskan kareer impian, aku korbankan kareer. No doubt.
Family first!


No comments:

Post a Comment